söndag 26 oktober 2008

Lönehelg

Jihaaaa!!
Gu va trök de e att jobba denna helg.
Å just denna helg var värre än en vanlig lönehelg, anledning:

1: Hockeyfesten. Jag tackar gudarna för att brynäs förlorade.

2. Sverigesemokraterna. Hade möte mitt i stan, bor på winn, gissa stämningen!? sen har ju inte ja så stor lust att va trevlig mot folk som ja verkligen inte håller med om vad dom tycker.. idioter i min mening.

3. Poliserna och väktarna. Dom hade fullt upp, under hela helgen va de in 2 poliser och ingen väktare. Vet inte hur många polisbilar som åkt in för att tanka, bara för att så fort dom stannat, gasat på igen för att åka vidare. Stackarna!

4. Vintertid. Jupp, sommartiden tog slut natten mot söndag. Det innebär att ja fick jobba en timme extra.. Ingen höjdare.

Åsså blir den en till natt.. Fy katten, inte nå sugen. Hoppas de kommer nån snygging iaf!!

I fredags fyllde mormor år, 65 närmare bestämt. Hon är go min mormor, hade lagat en jätte god köttgryta, bakat 2 tårtor å en massa kakor. Att hon orkar fattar jag inte, men glad blir ja iaf!!

Lördan gick mycke åt att sova, trött som en gnu. På eftermiddan va Åke och jag ute och gick med fasters lillhjärta, Elvin, jo brorsan å Jenny va med dom å. De va trevligt men blåste ut av bara tusan!!

2 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Hå, hå, ja, ja, din stackare. Ingen rast och ingen ro.

Här ute på lanne märks lönehelgen genom att det blir kö på pizerian.

.P&D

Anonym sa...

Joo pizzan va super god och så fick vi max i går så nu har man blivit fetare:P
kom det in nån snygging då??